joi, 20 martie 2008

Imobilizat pe cruce si inviat cu ISUS













CRUCEA VECHE - CRUCEA NOUA

Neanunţată şi prea puţin detectată, în cercurile evanghelice populare s-a strecurat o nouă cruce. Seamănă cu vechea cruce, dar este diferită. Asemănările sunt superficiale; deosebirile sunt fundamentale.
Din această cruce nouă a izvorât o nouă filosofie a vieţii creştine, iar aceasta a produs o nouă tehnică de evanghelizare – un nou tip de servicii divine şi un nou tip de predicare. Noul evanghelism foloseşte acelaşi limbaj ca şi cel vechi, dar conţinutul lui nu mai este acelaşi, iar accentele sunt altele. Crucea veche nu avea alianţe cu lumea. Pentru inima firească şi mândră a lui Adam ea însemna sfârşitul călătoriei. Ea producea efectul sentinţei impusă de legea de pe Sinai. Crucea nouă nu este opusă rasei umane; din contră, este un prieten amabil şi, înţeleasă corect, ea este izvorul pentru un ocean de distracţie şi plăcere inocentă. Ea îi permite lui Adam să trăiască fără deranj.
Motivaţia vieţii lui rămâne neschimbată; el trăieşte tot pentru propria lui plăcere, numai că acum se desfată cântând coruri şi privind filme religioase în loc de a cânta cântece sălbatice şi de a bea vodcă. Accentul este tot pe plăcere, deşi distracţia este acum la un nivel mai înalt, moral, dacă nu intelectual. Noua cruce încurajează o abordare nouă şi complet diferită a lucrării misionare. Evanghelistul nu cere lepădarea vieţii celei vechi înainte ca cea nouă să poată fi primită. El nu predică contraste, ci similitudini. El caută să atingă coarda interesului public, arătând că noua credinţă nu are pretenţii neplăcute; din contră, ea oferă tot ceea ce oferă lumea, doar la un nivel mai ridicat. Exact lucrurile după care aleargă o lume înnebunită de păcat sunt prezentate cu iscusinţă a fi exact lucrurile pe care le oferă evanghelia, doar că produsul religios este de o calitate mai bună.
Noua cruce nu îl sfâşie pe păcătos, ea doar îl redirecţionează. Ea îl călăuzeşte spre un mod de viaţă mai curat şi mai satisfăcător, salvându-i respectul de sine. Tipului declarativ ea îi spune: "Vino şi exprimă-te de partea lui Hristos." Egoistului îi spune: "Vino şi laudă-te în Domnul." Căutătorului de distracţii şi emoţii îi spune: "Vino şi bucură-te de satisfacţiile părtăşiei creştine." Solia este împinsă în direcţia curentului la modă pentru a putea fi acceptată de public. Filosofia din spatele acestui gen de evanghelie poate fi sinceră, dar sinceritatea nu o poate salva de a fi falsă. Este falsă deoarece este oarbă. Ea pierde complet sensul crucii.
Crucea veche este simbolul morţii. Ea reprezintă sfârşitul abrupt, violent, al fiinţei umane. Omul din timpul Romei care îşi lua crucea şi pornea pe drumul ei spusese deja la revedere prietenilor lui. El nu se mai întorcea acasă. Pleca pe un drum fără întoarcere. Crucea nu cunoştea compromisuri, nu modifica nimic, nu excludea nimic; ea omora complet şi pentru totdeauna. Ea nu încerca să păstreze relaţii bune cu victima. Ea lovea cu forţă şi cruzime, iar când îşi termina treaba, omul nu mai era. Rasa lui Adam este sub sentinţa de moarte. Nu există înţelegere sau evadare. Dumnezeu nu poate accepta roadele păcatului, oricât de inocente sau frumoase ar părea ele în ochii omului.
Dumnezeu salveză individul lichidându-l şi apoi înviindu-l la o viaţă nouă. Evanghelia care trasează paralele între căile lui Dumnezeu şi căile oamenilor este falsă conform Bibliei şi crudă pentru sufletele ascultătorilor. Credinţa lui Hristos nu merge paralel cu lumea, ci o intersectează. Venind la Hristos, noi nu aducem vechea viaţă la un nivel mai înalt, ci o lăsăm la cruce. Bobul de grâu trebuie să cadă în pământ şi să moară. Noi, cei care predicăm evanghelia, nu trebuie să ne privim ca fiind agenţi de relaţii publice trimişi să aducă înţelegere între Hristos şi lume. Nu trebuie să ne imaginăm însărcinaţi să-L facem pe Hristos acceptabil lumii de afaceri, presei, sportului sau educaţiei moderne. Noi nu suntem diplomaţi, ci profeţi, iar mesajul nostru nu este un compromis, ci un ultimatum. Să predicăm vechea cruce, şi vom avea vechea putere!
(autor: A.W. Tozer)

Iubirea de sine - singura iubire a ecumeniştilor











2 Corinteni 11:12-15

12. Dar lucrez şi voi lucra astfel, pentru ca să tai orice prilej celor ce caută un prilej, ca să poată fi găsiţi deopotrivă cu mine în lucrurile cu care se laudă.
13. Oamenii aceştia sunt nişte apostoli mincinoşi, nişte lucrători înşelători, care se prefac în apostoli ai lui Hristos.
14. Şi nu este de mirare, căci chiar Satana se preface într-un înger de lumină.
15. Nu este mare lucru dar, dacă şi slujitorii lui se prefac în slujitori ai neprihănirii. Sfârşitul lor va fi după faptele lor.


Se foloseşte intens Crucea(1), ca simbol, de către organizaţiile care promovează ecumenismul.


Se vorbeşte atâta de (2)iubire, pe care s-ar întemeia ecumenismul şi pe care nu ar avea-o antiecumeniştii. Dar, este aceasta iubire, sau o batjocorire a ei?
Amintiţi-vă, ereziile sunt numite şi bârfe, fiind defăimări ale Adevărului, iar începătorii ereziilor sunt numiţi de către Biserică “bârfitori”. Nu vorbim despre “neînţelegeri”, “erori”, teologia nu este filozofie sau ştiinţă, iar Dumnezeu nu este un concept abstract, sau un sistem de ecuaţii, ci Persoană.

“Iubirea” ecumenistă nu este iubire, ci o batjocorire a ei.
Cordialitatea ecumenistă, întemeiată fiind pe neiubirea de Dumnezeu este iluzie demonică, întovărăşire la păcatul hulei, falsă bună-înţelegere păstrată în numele unei răstălmăciri a unui fundament al creştinismului. Dacă iubesc, dintâi pe Dumnezeu, după poruncă, apoi pe aproapele meu, mă voi strădui să-i deschid acestuia ochii, atunci când umblă să-l înşele falsele iubiri.
După cum a încercat a-şi însuşi Crucea, ca fur de cele sfinte, ecumenismul a încercat a-şi însuşi iubirea. Nici una, nici cealaltă nu sunt cele adevărate şi mântuitoare.
După cum se îmbracă diavolii în “lumină”, spre înşelarea oamenilor trufaşi, s-a îmbrăcat şi ecumenismul în “iubire”, spre înşelarea tot a celor cu iubire de sine. Fiindcă acesta este, cel mai probabil, motivul adânc pentru care cineva ar susţine ecumenismul- iubirea de sine. Iubirea de sine, care “protejează” pe om de eventualele conflicte în care l-ar implica mărturisirea. Iubirea de sine, care este satisfăcută de avantajele materiale care ar putea decurge din susţinerea ecumenismului. Iubirea de sine, piedica dintâi în calea Iubirii adevărate, venind să ne lumineze sufletul şi să ne răpească lui Hristos Dumnezeu.

Ma voi număra printre cei prigoniţi pentru Hristos, a căror plată multă este în ceruri. Unde ne vom număra noi, dacă nu ne lepădăm de toropeala ucigătoare de suflet în care ne aflăm, este altă poveste, de semn complet opus.
Hai să ne trezim! Să nu ne mai lăsăm drogaţi cu vorbe de “dragoste” mincinoasă. Suntem oameni, avem raţiune, ne iubeşte nemărginit Dumnezeu, şi noi suntem capabili, din fire, de iubirea cea adevărată, de ce să ne pierdem în amăgiri?
Hai să alungăm demonii,idolii, interesele lumesti, barfa din case.
Oameni cu care am mai discutat îndemnau la rugăciune. Desigur, şi la rugăciune îndemn şi eu, măcar că mi se pare uşor truistic, sau, altfel spus, ce este acela creştinul care nu se roagă. Dar rugăciunea nu exclude acţiunea de a lua atitudine prin viu grai sau în scris. Dacă sfinţii martiri s-ar fi rugat, numai, în sufletul lor, în timp ce cu mâna ar fi adus jertfă demonilor…


Să nu mai fie, în general, nimic din toate acestea- falsa iubire, falsa bunătate, falsa frumuseţe, falsa dreptate, falsa smerenie, falsa ascultare şi orice altă sucire demonică a valorilor creştine.
Iubirea adevărată nu arată neiubitor pe Dumnezeu fiindcă a gătit focul cel veşnic, demonilor şi următorilor lor de bunăvoie.
Bunătatea adevărată nu-L arată pe El ca lipsit de bunătate fiindcă nu se vor mântui toţi oamenii, indiferent de credinţă.
Frumuseţea adevărată nu arată ca urâcioase învăţătura sau slujirea , umblând să le facă “operaţii estetice”, după gustul demonilor.
Dreptatea adevărată nu nedreptăţeşte pe Dumnezeu.
Smerenia adevărată nu zace pe sine, lăsând să fie hulit Cel Care pentru noi S-a smerit până la moarte.
Iar ascultarea adevărată se face dintâi faţă de Dumnezeu”.

Expresia “mama şi tata” interzisă în Marea Britanie

Profesorii din Marea Britanie nu vor mai avea voie sa foloseasca expresia “mama si tata” si nu vor trebui sa presupuna ca elevii au parinti heterosexuali. Incepand cu varsta de patru ani, copiii vor fi familiarizati cu ideea ca exista si cupluri de acelasi sex, iar profesorii trebuie sa se asigure ca elimina atitudinile homofobe din comportamentul micutilor, precizeaza noile directive concepute de grupul Stonewall din Marea Britanie, care militeaza pentru drepturile homosexualilor, noteaza tabloidul britanic The Daily Mail, citat de Rompres.
“Parinti” este un termen mai potrivit decat “mama si tata”, mai ales atunci cand este folosit in scrisorile si e-mail-urile trimise la domiciliul copilului. Noile directive vor fi lansate oficial miercuri de catre ministrul britanic al invatamantului, Ed Balls.
In momentul in care profesorii discuta cu copii despre casatorie, trebuie sa le spuna micutilor despre drepturile civile ale partenerilor si despre drepturile de adoptie ale homosexualilor. Documentul precizeaza ca elevii care isi catalogheaza colegii ca fiind “gay” trebuie sa fie tratati asemenea rasistilor, demonstrand astfel “toleranta zero” fata de folosirea acestui cuvant care reprezinta o insulta.
“Fii barbat!”, o alta expresie tabu
Profesorii vor trebui sa evite sa le spuna baietilor “fii barbat” sau sa ii acuze ca se comporta asemenea “unor fete”. Aceste mustrari “ducand la intimidarea acelora care nu se conformeaza ideilor fixe in ceea ce priveste genul”, se precizeaza in document.
In acelasi timp, scolile ar trebui sa incurajeze si sa prezinte drept model persoanele gay din randul personalului din invatamant, parintilor sau guvernatorilor. Personalul gay din invatamant ar trebui sa fie capabil sa discute despre viata privata dupa o consultare in prealabil cu directorul.Sfatul pe care directivele il dau profesorilor gay este: “Cultura scolara si etosul stabilesc gradul de deschidere al personalului in ceea ce priveste viata privata a fiecaruia, iar in acest sens este nevoie de sfatul si indicatiile directorului”.
Departamentul pentru Copii, Scoli si Familii a insarcinat Stonewall cu intocmirea acestor directive in colaborare cu grupul de lobby Education Action Challenging Homophobia. Documentul prevede ca minorii cu varste intre patru si sapte ani ar trebui “sa inteleaga ca nu toti copiii au o mama si un tata” si sa invete despre structurile diferite pe care le poate avea o familie.
Luna lesbienelor, homosexualilor, bisexualilor si transexualilor in Istorie
Referitor la copiii cu varste intre 11-14 ani, directivele sugereaza ca: “Scolile ar trebui sa faca eforturi pentru a discuta cu elevii inclusiv despre faptul ca exista parinti de acelasi sex, evitand sa afirme ca elevii au o “mama si un tata”.
Un profesor a declarat: “Am auzit termenul ‘gay’ folosit ca abuz impotriva unor persoane in fiecare zi. Copii nu stiu exact ce inseamna acest termen, dar stiu sa il foloseasca drept insulta. De aceea trebuie sa actionam cat mai repede”. “S-ar putea sa consume ceva timp la inceput, dar trebuie sa consideram ” zero toleranta” pentru un astfel de limbaj. Trebuie sa ii facem pe copii sa inteleaga ca a fi homosexual nu este degradant” a mai adaugat acesta. Ghidul apare la 5 ani dupa o lege a guvernului britanic care interzicea promovarea homosexualitatii in scolile din Marea Britanie.
Luna urmatoare in scolile din insula britanica este luna “Lesbienelor, homosexualilor, Bisexualilor si Transexualilor in Istorie”, unde copii vor invata despre personalitati aparent homosexuale precum Leonardo da Vinci, Oscar Wilde si James Dean.

Invingatorii cad..dar nu renunta




















Nu dor nici luptele pierdute,

nici rănile din piept nu dor,

cum dor acele braţe slute

care să lupte nu mai vor.

Cât inima în piept îţi cântă,

ce înseamnă-n luptă-un braţ răpus?

Ce-ţi pasă-n colb de-o spadă frântă

când te ridici c-un steag mai sus?

Înfrânt nu eşti atunci când sângeri,

şi nici când ochii-n lacrimi ţi-s.

Adevăratele înfrângeri

sunt renunţările la vis.

Radu Gyr, Îndemn la luptă

Elemente care inabusa Vox Dei- 1. New Age













1. NEW AGE


Miscarea New Age (Noua Era) este un curent modern si umanist ce sustine o viziune comuna a unei noi ere a iluminarii, a cunoasterii si a armoniei. Aceasta miscare se intemeiaza pe MONISM (TOTUL ESTE UNA) si pe PANTEISM (TOTUL ESTE DUMNEZEU). Pentru a fi un adept al Noii Ere nu trebuie sa devii oficial membrul unui grup sau sa marturisesti crezuri riguroase. Miscarea este extrem de diversificata. Din acest motiv, nu poate fi categorisita ca cultic-ritualista, ca si bisericile clasice, si nici nu se poate defini ca secta. Nimeni nu poate vorbi in numele intregii comunitati. In timpul anilor 50 si pâna la mijlocul anilor 60, miscarea era asemenea unui aisberg gigantic, cu peste 90% din masa lui aflata înca sub apa. Incetul cu încetul, acesta a iesit tot mai mult la suprafata, in tendinta perfect justificabila de cautare si de gasire a unor raspunsuri la intrebari vechi, neelucidate de restul religiilor anacronicizate.


FACTORI CARE AU FACILITAT APARITIA MISCARII NEW AGE


Transcedentalismul Unul dintre primii si cei mai importanti factori a fost Transcedentalismul secolului 19. Exponentul cel mai insemnat al acestuia a fost Ralph Waldo Emerson (1803-1882). Emerson si transcedentalistii au fost cei ce au pus bazele aparitiei si formarii miscarii New Age. Intuitia este mai presus decât simturile, in descoperirea adevarului, iar Dumnezeu se poate revela omului prin intuitia sa. Scopul religiei este o unire constienta a umanitatii cu Dumnezeu.TeozofiaUn al doilea factor a fost Teozofia. La aceasta si-a adus o majora contributie Societatea Teozofica fondata de Helena P.Blavatsky in anul 1875. Termenul Teozofie inseamna "intelepciune divina". Urmatoarele idei ale New Age-ului au fost sustinute teozofic: - Maestrii iluminati ghideaza evolutia spirrituala a omenirii. Acestia sunt persoane care in trecut si-au incheiat evolutiile lor pamântesti prin reincarnari repetate, iar acum isi continua evolutia pe un plan superior al existentei lor (printre acestia se numara Lao-Tze, Buddha, Hermes Trismegistos, Pitagora, Zoroastru, Moise, Isus, Mohamed si altii). - In timp ce Maestrii iluminati isi continuua propria lor evolutie spre TOT CEEA CE ESTE (spre Dumnezeire), ei ajuta periodic in mod voluntar fiinte umane, mai putin luminate, sa ajunga la nivelul maestrilor. De asemenea, ei ofera revelatii acelor fiinte umane ce sunt acordate spiritual. - H.P.Blavatsky a primit revelatiile ei de la Maestrii iluminati si aceste comunicari din cealalta lume sunt cele ce au marcat inceputul Epocii Acvariene (devenit un sinonim al New Age-ului).


Antropozofia


Ramura a Teozofiei, ea a fost infiintata in anul 1912 de catre Rudolf Steiner. Termenul Antropozofie inseamna "întelepciunea omului" si a fost propus pentru a reaminti oamenilor ca poseda intregul adevar si intreaga intelepciune universala in sinea lor. R.Steiner a sustinut ca acest adevar launtric se poate descoperi folosind stiinte aparte, care il pot face pe om sa cunoasca o perceptie hipersensibila fata de lumile spirituale, imperceptibile organelor de simt omenesti sau aparatelor moderne. Scoala Arcana Scoala Arcana, o alta ramura a Teozofiei, a fost fondata in anul 1923 de catre Alice si Foster Bailey. Multe din doctrinele acestei scoli de gândire sunt similare celor ale Teozofiei, incluzându-le si pe cele privitoare la Maestrii iluminati. Alice Bailey a fost purtatoarea de cuvânt a unui Maestru cu numele de "Tibetanul". In acest rol, ea a scris 19 carti dictate de catre acest Maestru. Doua dintre cele mai bune carti sunt "The Externalisation of the Hierarchy" ("Exteriorizarea Ierarhiei") si "The Reappearance of Christ" ("Reaparitia lui Cristos").


Miscarea Eu Sunt


Miscarea Eu sunt, tot o ramura a Teozofiei, a fost fondata prin anii 30 ai secolului 20 de catre Guy si Edna Ballard. Scopul revelatiilor primite de ei este de a pregati omenirea in vederea venirii Epocii lui Acvarius si a raspândirii la scara planetara a Constiintei lui Cristos. Spiritismul Spiritismul se poate defini ca fiind practica de incercare a stabilirii comunicarii cu spirite umane plecate din aceasta viata, sau cu spirite inteligente imateriale (niciodata incarnate pe pamânt), prin intermediul unui medium omenesc, cu scopul de a obtine informatii despre alte sfere de existenta imateriale.


TRASATURILE MISCARII NEW AGE


Sincretismul religios


Miscarea New Age este sincretista, adica combina si sintetizeaza invataturi si principii religioase valoroase si plauzibile. Culege din invataturile tuturor religiilor lumii ceea ce e bun, adevarat si valoros, si le redefineste sub forma unei noi conceptii despre lume si viata: "Noi onoram adevarul si frumusetea tuturor religiilor lumii si credem ca fiecare din ele contine o parte din Dumnezeu, un sâmbure al adevarului care sa ne uneasca pe toti". New Age nu ofera un devotament exclusiv unei forte supranaturale invizibile si inaccesibile, unui invatator sau unei invataturi anume. Dimpotriva, cred ca TOT CEEA CE ESTE (DUMNEZEU) s-a revelat pe sine (printre altii) in Isus, dar si in multi alti maestrii înaltati, cum ar fi Lao-Tze, Buddha, Hermes Trismegistos, Pitagora, Zoroastru, Moise, Mohammed, ISus Christos etc. Prin urmare, Biblia nu poate face nici o pretentie de a fi singura revelatie a lui Dumnezeu facuta omenirii, ci numai una din multele sale revelatii.


Divinizarea umanitatii


Afirmatia fundamentala, extrem de pozitiva, a New Age este divinizarea reala a omului, a tuturor creatiilor din univers. Daca TOTUL ESTE UNA (MONISM) si TOTUL ESTE DUMNEZEU (PANTEISM), atunci si noi oamenii, precum si toate creatiilor materiale ale giganticului Univers, sunt in ultima instanta parti intrinsece ale lui Dumnezeu, sunt Dumnezeu. Odata ce noi incepem sa pricepem ca toti suntem Dumnezeu, ca toti avem atributele sale, intreg scopul vietii devine redescoperirea maretiei divine din noi, a iubirii, a intelepciunii, a intelegerii si a inteligentei perfecte.


Transformarea


Doua aspecte ale transformarii se remarca in New Age: transformarea personala si transformarea planetara. Transformarea personala reprezinta corespondentul nasterii din nou din crestinism, bazându-se pe recunoasterea personala a contopirii cu Dumnezeirea, cu umanitatea, cu universul. Aceasta recunoastere este descrisa ca iluminare, armonizare, acordare, realizarea sinelui, realizarea lui Dumnezeu sau actualizarea de sine. Este absolut nevoie de o asemenea iluminare, deoarece noi, oamenii, am acceptat minciuna (sau am cedat iluziei) limitarii omenesti si marginirii omului. Pentru ca am uitat in cursul evolutiei multimilenare, nu totdeauna fericita, adevarata noastra identitate divina. Doar printr-o transformare a constiintei noastre putem scapa de aceasta minciuna si putem redescoperi adevaratul nostru potential minunat divin.Transfomarea planetara se spera a se realiza prin atingerea unei mase critice suficiente de oameni, ce au fost ei insisi personal transformati, si care isi asuma raspunderea socio-politica pentru intreaga umanitate. Unitatea guvernariiIdea politica a New Age este bazata pe increderea optimista si generoasa avuta in potentialul uman si nu in dependenta omenirii de calauzirea unui Dumnezeu personal inexistent, aflat inafara propriilor sale creatii. Omniprezentul Cristos cosmic este cel ce-l umple pe om cu acest potential. Cristosul cosmic a operat in multe din perioadele istorice trecute in vietile diferitelor personalitati religioase si prin intermediul lor s-au produs schimbari deosebit de spectaculoase si pozitive in lumea noastra (mutatii genetice psihologice la scara de masa). Masele trebuie sa invete sa nu se mai vada ca indivizi izolati si neajutorati, ci ca parte a unui intreg mai mare, a unui grup, a unei comunitati, a planetei, a universului.

INFLUENTA MISCARII ASUPRA PSIHOLOGIEI


Preocuparea fata de potentialul uman


Miscarea potentialului uman este rezultanta naturala a conceptiei New Age, indeosebi aceea a ideii ca TOTUL ESTE UNA si ca Dumnezeu este TOTUL, sau ca intreaga omenire este divina. Seminariile potentialului uman invata ca, "Tu esti propriul tau Dumnezeu" si ca, "Tu iti creezi in fiecare clipa propria ta realitate".Puterile mintii si potentialul uman Imputernicirea este un secret care le ofera oamenilor capacitatea de a-si crea propria lor realitate prin intermediul puterii mintii. Aceasta se poate atinge prin utilizarea efectiva a afirmatiilor (deci, nu a negatiilor), a formarii unei exprimari strict pozitive si vizualizare (formarea mintala a imaginilor lucrurile pe care doresti sa le creezi).


INFLUENTA MISCARII ASUPRA MORALEI


1.Privitor la deosebirile dintre bine si rau


Pentru ca TOTUL ESTE UNA nu exista nici o deosebire intre bine si rau. Nu exista nici un fel de absoluturi morale. Totul este relativ. Morala miscarii New Age nu este bazata pe un concept dualist de bine si de rau. Pâna ce umanitatea nu intelege ca in adevar nu exista nici un bine, sau nici un rau, nu va fi pace.

2.Implicatiile morale ale crezului ca omul este divin

Fiindca fiintele omenesti sunt Dumnezeu ele isi creeaza in fiecare moment propria lor realitate. Lucrul acesta inseamna ca oamenii traiesc intr-o lume faurita de ei insisi, o lume care include tot ceea ce-si fac singuri, cât si ceea ce li se face lor de catre altii. Daca oamenii divinizati isi creeaza propria lor realitate, atunci ei nu pot sa-i condamne pe cei ce le fac rau altora. Faptele lui Stalin si Hitler nu pot fi condamnate ca fiind gresite din punct de vedere moral, devreme ce ei au fost doar o parte a realitatii pe care oamenii insisi, intr-o anumita etapa istorica, au creat-o. 3. Privitor la reincarcare si karmaReincarnarea reprezinta procesul de nasteri continue, pâna ce sufletul atinge o stare de perfectiune si se contopeste din nou cu sursa lui (Dumnezeu, Sufletul Universal). Karma se refera la datoria acumulata de un suflet datorita faptelor comise in timpul vietii actuale sau a vietilor trecute. O karma buna va conduce la reincarnare intr-o stare mai fericita, iar o karma rea va conduce la reincarnare intr-o stare mai nefericita. Astfel, multi oameni explica si infrunta existenta raului din lume strict in lumina karmei. Nu ar trebui sa emitem o judecata atunci când oamenii sufera, deoarece noi nu stim ce anume se vindeca prin karma in aceste suferinte.


INFLUENTA MISCARII ASUPRA EDUCATIEI


1.Programa scolara


In programa educationala a New Age-ului se pune accentul pe starile modificate de constiinta, pe meditatie, relaxare, yoga si biofeedback. Programa educationala a New Age-ului pune de asemenea un accent deosebit asupra autonomiei personale a individului. De exemplu, copiii sunt invatati sa se opuna intr-un mod cuvenit-limitat impotriva principiilor marginite sau invechite ale parintilor. Uneori lucrul acesta inseamna a indemna la o rebeliune sanatoasa, potrivita, nu la conformism daunator.


2.Educatia transpersonala


Educatia transpersonala se concentreaza pe ceea ce este dincolo de tarâmul realitatii obiective. Invatarea cu partea dreapta a creierului guverneaza capacitatile umane creative si intuitive. Printre aceste tehnici ale invatarii cu partea dreapta a creierului se numara yoga, meditatia, invocarile si vizualizarea. Prin includerea acestor tehnici ale invatarii cu partea dreapta a creierului in programele scolare, spera sa se ajunga la invatarea integrala a creierului, spre deosebire de invatarea stricta numai cu partea stânga a creierului, ca pâna acum. Imaginatia stimulata (vizualizarea) este adesea recomandata pentru a se descoperi ajutorul interior, ghidul spiritual ("îngerul pazitor" al religiilor clasice) sau Eul Suprem. Educatia confluenta (teorie inradacinata in conceptia panteista despre lume) cauta sa-i faca pe oameni in stare sa-si recunoasca divinitatea launtrica si sa actioneze conform ei. Un aspect-cheie al meditatiei reprezinta capacitatea sporita de a contacta si de a invata, de la sursa intelepciunii, dragostei si inteligentei din noi (sinele suprem, Dumnezeu, spirit intelept universal, constiinta). Clarificarea valorilor cauta sa-i ajute pe oameni sa-si descopere propriile lor valori. Ideea de plecare presupune ca valorile si caracterele individuale ale fiecarui om nu pot fi impuse din afara (cum ar fi, din Biblie sau de catre parinti), ci trebuie descoperite interior. Educatia globala consta in educarea oamenilor sa gândeasca si sa actioneze ca cetateni planetari. Educatia globala raspândeste notiuni ca ecumenismul, fratia omului, sincretismul religios si conducerea unica mondiala. New Age ii invata pe oameni o serie de notiuni extrem de valoroase, cum ar fi:


- Tu esti propriul tau Dumnezeu.


- Tu iti creezi propria ta realitate.


- Tu ai un potential nelimitat.

Examinare personala - Paul Washer

Clarificari evanghelistice - Paul Washer

No One Ever Cared for Me Like Jesus

No One Ever Cared For Me Like Jesus...

Verse 1..
I would love to tell you what I think of Jesus,
Since I found in Him a friend so strong and true.
I would tell you how He changed my life completely;
He did something no other friend could do...

Chorus...
No one ever cared for me like Jesus;
There's no other friend so kind as He.
No one else could take the sin and darkness from me;
O how much He cared for me...

Verse 2...
All my life was full of sin when Jesus found me;
All my heart was full of misery and woe,
Jesus placed His strong arms about me
And He led me in the way I ought to go...

Chorus...
No one ever cared for me like Jesus;
There's no other friend so kind as He.
No one else could take the sin and darkness from me;
O how much He cared for me...

Verse 3...
Ev'ry day He comes to me with new assurance;
More and more I understand His word of love.
But I'll never know just why He came to save me,
Till someday I see His blessed face above...

Chorus...
No one ever cared for me like Jesus;
There's no other friend so kind as He.
No one else could take the sin and darkness from me;
O how much He cared for me...


Care este teologia ta?