joi, 12 februarie 2009

1.comunicare - 2.bani - 3.sex


Anul 2008,record absolut in materie de divorţuri

Cauzele emise de sociologi si psihologi sunt acestea : comunicarea, banii si sexul.

An de an, numărul divorţurilor în România a avut o rată de creştere îngrijorătoare. Anul trecut, s-au înregistrat cele mai multe divorţuri din istoria ţării.

Potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS), în luna iulie 2008, prin hotărâri judecătoreşti definitive s-au pronunţat 2.594 de divorţuri, cu 186 de cazuri mai puţin decât în luna iunie. Rata corespunzătoare fenomenului s-a redus de la 1,58 de divorţuri la mia de locuitori în iunie până la 1,42 de divorţuri la mie.

Numărul de divorţuri din iulie 2008 a fost însă mai mare cu 785 de cazuri decat în iulie 2007, când se înregistrase o rată de 0,99 la mia de locuitori.

În noiembrie 2008, s-au pronunţat 2.826 de divorţuri, cu 552 mai multe decât în luna octombrie. Rata divorţurilor a fost în luna octombrie de 1,60 la mia de locuitori faţă de 1,25% în luna precedentă.

Peste 40.000 de divorţuri în 2008

Datele furnizate de INS arată că în România s-au pronunţat peste 40.000 de divorţuri, din care 17.330 de procese au fost soluţionate în primul trimestru al anului 2008. Anul trecut, România a înregistrat un număr record de divorţuri (pentru a compara cifrele daţi click pe tabelul de mai jos).

Din acestea, peste 13.500 de cauze au primit sentinţe definitive în primele 6 luni de la intrarea lor pe rolul instanţelor. 2.272 de dosare au stat în instanţă între 6 şi 12 luni, iar peste 1.000 de procese au primit sentinţe definitive după un an.
În Bucureşti, se pronunţă cam 250 divorţuri pe săptămână, care rămân definitive. În localităţile rurale de lângă Capitală, numărul este de aproximativ zece divorţuri pe săptămână.

La sfârşitul primului trimestru, pe rolul instanţelor se mai aflau aproape 23.500 de dosare de divorţ, din care peste 2.700 de cauze stăteau în instanţă de mai mult de 6 luni, iar peste 400 de dosare, de un an.

În prima parte a anului, judecătorii au respins, în prima parte a anului, 604 acţiuni de divorţ, iar peste 720 de cupluri şi-au retras cererile.

Motivul principal al divorţurilor, banii

Avocatul Cătălina Samaru a explicat că cele mai multe discuţii într-un cuplu pleacă de la bani. “Cel mai întâlnit motiv de divorţ este acela că bărbaţii îşi doresc teoretic o familie dar, ulterior, când apar copiii, dau înapoi, fug de responsabilităţi. Faptul că trăim în nişte vremuri mai dificile din punct de vedere economic îi determină pe cei doi soţi să fie suspicioşi în legătură cu veniturile celuilalt şi cu destinaţia banilor”.

Ea a mai adăugat că cele mai multe divorţuri sunt intentate de femei. “85% din femei renunţă la căsnicie. La ora actuală, femeile sunt mult mai puternice şi mai independente şi nu le este frică să rămână singure. Bărbatul se hotărăşte foarte greu să divorţeze. Pentru el, căsnicia a devenit un cotidian şi, din comoditate, nu renunţă la ea”.

Cel mai des divorţează cuplurile de 32 – 38 de ani

Avocatul Cătălina Samaru afirmă că cel mai des divorţează cuplurile de 32 – 38 de ani. „Ca şi segment de vârstă dominant în materia divorţurilor sunt persoanele de 32 – 38 de ani. Românii de până-n 32 de ani consideră că toate conflictele se pot `repara` până la urmă. Cei care au vârsta peste 38 de ani sunt obişnuiţi cu situaţia căsniciei lor şi divorţează foarte greu”.

Cel mai nou întâlnit motiv de divorţ este plecarea unei părţi în străinătate, la muncă. Potrivit avocatului, aceste cazuri sunt rare, cuplurile având, de regulă, o căsnicie de mult eşuată. Aşa că îşi întemeiază o altă familie în străinătate şi nu se mai întorc în România. „Am cam cinci cazuri de acest gen pe an, când cuplul nu mai este de fapt un cuplu. Cele două persoane îşi construiesc o altă viaţă, au alţi parteneri”.

“Intelectualii au cele mai urâte motive de divorţ”

De asemenea, Cătălina Samaru susţine că în mediul rural rata divorţurilor este mult mai mică. „Soţii se cunosc de foarte tineri. Practic, ei cresc împreună, trudesc cot la cot, ca să-şi facă o casă şi un trai decent. Mai mult decât atât, cei de la sate nu sunt foarte docţi, aşa că între ei nu apar orgolii sau principii diferite”.

În opinia avocatului, căsniciile între intelectuali durează cel mai puţin. „ Uimitor este că intelectualii au cele mai urâte motive de divorţ şi în majoritatea cazurilor copiii lor rămân marcaţi de aceste despărţiri”.

Cât durează un divorţ

În instanţele din România, un divorţ poate dura chiar şi trei ani. Potrivit Consiliului Superior al Magistraturii, 500 de cazuri au fost date sentinţe definitive după aproape trei ani, iar 300 de procese au durat mai mult. Majoritatea divorţurilor se soluţionează până în şase luni.

Un divorţ care se termină într-un termen costă în jur de 300 lei. Dacă are mai mult de trei termene, se ajunge la suma de 700 lei, iar dacă procesul de divorţ se prelungeşte timp de mai mulţi ani, se plăteşte suma de 1.200 lei.

Divorţul nu mai este privit ca un eşec

Psihologul Alexandra Dediu ne-a spus că este din ce în ce mai greu să se păstreze o căsnicie, pentru că românii nu mai ştiu să rezolve conflictele din familie. “Oamenii nu mai au răbdare. La orice neînţelegere, se despart, nu mai fac compromisuri. Acest lucru este o consecinţă a faptului că legile şi normele societăţii nu mai presează ca altă dată. Acum nu mai există prejudecăţi. În timpurile noastre, divorţul nu mai este privit ca un eşec”.

De asemenea, Dediu ne-a vorbit despre tinerii care renunţă la ideea de familie. În cele mai multe cazuri, vinovată este mass-media, care promovează din ce în ce mai mult noţiunea de divorţ. În mai toate publicaţiile şi emisiunile tv, se prezintă cazuri de despărţiri celebre, exemple negative pe care românii, din păcate, le urmează.

Psihologul consideră că în viaţa unui cuplu nu trebuie să existe abuz, infidelitate, lipsă de responsabilitate, pentru că atunci divorţul este iminent, cei doi se despart.

“O altă cauză a numărului de divorţuri în creştere este şi emanciparea femeii, care nu se mai complace în situaţii dificile. Ea alege să se despartă de soţ, chiar şi în cazul în care are un copil cu el. Femeia din ziua de azi nu se mai teme să crească un copil singură”, a mai adăugat Alexandra Dediu.

Cosmin Pascu Bisericata

Poate un om să fie drept inaintea Lui?

Vă recomand o carte foarte bună.

Gânduri din cartea "Justificare şi Regenerare" de Charles Leiter.
Această carte va apărea tradusă in limba română in luna martie a acestui an.
PĂCATUL : Ultima problemă profundă spirituală a omului.


“To justify” means “to declare righteous”; it does not mean “to make righteous.” . . . Christian, when God justifies you, He does not “let you of the hook” with your sins still hanging in midair. He does not pretend that your sins have been paid for. Rather, He sees that your sins really have been paid for by Christ, and He makes a declaration based on that fact. . . . Beloved Christian, you may have some terrible memories in your sinful past, but you can be certain of this: those sins are not still hanging in midair. They’ve come down . . . on the Lord Jesus Christ! And He actually paid for them! He bore your sins in His own body on the cross.

“In practical terms . . . Christians are not laboring to achieve a life that they do not yet have or to obtain a victory that has not yet been won. They are participants in the very life of Christ and in the victory He has already won. Christian, you are a partaker of the resurrection life of Christ, and He has already defeated and broken the power of the sin that you are facing right now – by His death, burial, resurrection, and ascension! As a participant in His life, your calling is not to try to achieve something for yourself that He has not achieved, but to believe what He has already done for you and to walk in it. In this way you will be enabled to fight “the good fight of faith” instead of the miserable struggle of unbelief!

One of the most fearful things about sin is its power to harden the one who practices it. The deeper a man goes in sin, the less sin bothers him. . . . Every sinner finds himself now committing sins that he once despised, and the sins that he now despises, he will someday find himself committing. It should shock us to remember that Adolph Hitler was once a little boy playing with toys just like other little boys. Man knows the beginning of sin, but no man has ever known the end of sin.

There is nothing in a man that causes God to justify him, including his repentance and faith. Repentance does not pay for sin. A criminal’s remorse for his crime does not satisfy the just demands of the law. Neither does faith pay for sin! Only the blood of Jesus can pay for sin! Justification [...]

How can God ever “justify the ungodly” without becoming an abomination to Himself? “He who says to the wicked, ‘You are righteous,’ peoples will curse him, nations will abhor him [Proverbs 24:24]. How can God say to sinners like us, “You are righteous,” without violating His own character? How can God ever save us from Himself and His own righteousness and justice? . . . Repentant sinners know that they deserve to be punished, and that it would not be right for them not to be. They know that God cannot just “sweep their sins under the rug” and forget about them. Hence, the cry of their hearts is, “How can a just God ever smile upon me? How can this burden of guilt be removed? How can God pronounce a blessing upon me? How can a man like me be in the right before God!” There is only one answer to this dilemma. Someone has to pay for the sinner’s sins. Justice must be satisfied. Either it will be satisfied by the sinner’s own suffering forever in Hell, or it must be satisfied by someone else on the sinner’s behalf.

The world is not the way it is because it has a few bad people like Hitler; the world is the way it is because it is made up of multitudes of people just like us! There is deep wickedness in each of us.

One of the most fearful things about sin is its power to harden the one who practices it. The deeper a man goes in sin, the less sin bothers him. . . . Every sinner finds himself now committing sins that he once despised, and the sins that he now despises, he will someday [...]

The emotions are disturbed and perverted. Some hearts smolder with constant anger and hatred; others are tormented day and night by senseless fears. Multitudes laugh at things that ought to make them weep, while others burst into tears for no apparent reason. Such are the deep and all-pervasive disturbances to the human personality caused, [...]

Every non-Christian is—in his person—more repulsive to a holy God than he can ever begin to imagine.

The first baby ever born grew up to murder his own brother. And human history ever since has been one long stream of constant warfare, lust, hate, torture, rape, perversion, abuse, and brutality. It is a blessed thing that we do not know in detail the sins that were committed just last night in [...]

Race and nationality likewise offer no immunity from sin; the most cultured of nations are just as capable of genocide as the most barbaric. The gas chambers of the “civilized” are merely sophisticated forms of the machetes wielded by the “uncivilized.”

You and I may not have met each other, but of one thing we can be certain even before our introduction—both of us are sinners. Every man, woman, and child on the face of the earth, no matter how old or how young, is a sinner. Even small children, when allowed to go to [...]

Sin is not a trifle; it is not “cute”; sin is not funny. Sin is exceedingly wicked and perverse; it is “utterly sinful.” All sin is twisted and ugly and vile. We should be shocked at how wicked men are and how callous we have become to that wickedness.

God’s wrath is not a temporary loss of self-control or a selfish fit of emotion. It is His holy, white-hot hatred of sin, the reaction and revulsion of His holy nature against all that is evil. God’s wrath is tied in directly with His justice. It has to do with His righteous determination to [...]


"Justification and Regeneration"

Foreword by Paul Washer
Preface
Chapter 1 - Sin: Man's Ultimate Problem
Chapter 2 - Can a Man Be Right Before God
Chapter 3 - Justification: Its Characteristics
Chapter 4 - Regeneration: All Things New
Chapter 5 - A New Creation
Chapter 6 - A New Man
Chapter 7 - A New Heart
Chapter 8 - A New Birth
Chapter 9 - A New Nature
Chapter 10 - Crucifixion & Resurrection
Chapter 11 - A Change of Realms: Flesh to Spirit
Chapter 12 - A Change of Realms: Earth to Heaven
Chapter 13 - A Change of Realms: Sin to Righteousness
Chapter 14 - A Change of Realms: Law to Grace
Chapter 15 - A Change of Realms: Adam to Christ
Appendices:
A - Regeneration: A Summary
B - "Cannot Sin"
C - Romans 7
D - All Blessings in Christ


Care este teologia ta?