sâmbătă, 31 ianuarie 2009

Ce aşteptări are Dumnezeu ?

Oriunde se munceşte este şi câştig, dar oriunde numai se vorbeşte, este lipsă. Proverbe 14:23
I’m SO TIRED of hearing from men’s hearts and hearing from their minds and hearing from their opinions! - Paul Washer

Văd că mulţi se cred deja "sisteme de referinţă" teologică, spirituală, in a oferi răspunsuri, consolări, soluţii, gen :"părerea mea, eu cred că, după mine, opinia mea , ce cred eu, cum văd eu lucrurile, care este perspectiva mea" dar prea puţini oferă Viziunea şi Perspectiva Lui Dumnezeu! aflată şi descoperită în Cuvântul Său dătător de viaţă, inţelepciune şi putere.

Noi căutăm o perspectivă şi o viziune asupra lumii conform Cuvântului lui Dumnezeu, din Biblie, deci ceea ce este in concordantă Cuvântului Său, nu sentimentele noastre intime postate pe toate paginile, nu ceea ce spune lumea că este corect şi bine, nu mentalitatea stricată este etalonul nostru de comparaţie şi standardul nostru.
8.Căci gândurile Mele nu sunt gândurile voastre, şi căile voastre nu sunt căile Mele, zice Domnul. 9. ,Ci cât sunt de sus cerurile faţă de pământ, atât sunt de sus căile Mele faţa de căile voastre şi gândurile Mele faţă de gândurile voastre. Isaia 55:8-9
29. Casa lui Israel zice: "Calea Domnului nu este dreaptă." Oare calea Mea nu este dreaptă, casa lui Israel? Oare nu mai degrabă căile voastre nu sunt drepte? Ezechiel 18:29
Dacă postăm ceva ..sa postăm Cuvântul Lui şi nu ideile noastre, şi atunci vom putea oferi soluţii la problemele cotidiene cu ajutorul Duhului Sfânt.
Domnul să ne ajute in vederea creşterii in cunoaşterea şi slujirea lui Dumnezeu şi trăirea Cuvântului Său.
Mă rog mereu să pot comunica Adevărul intr-o formă adecvată tinerilor, ( si oricărei generaţii) prezentând soluţii biblice adevărate la problemele contemporane şi la cele cu care ne confruntăm cu toţii in actualitate.
Prioritar fiecare işi face slujba şi lucrarea cu cinste şi demnitate onorându-l pe Dumezeu in toate privinţele.
apoi....
Orice mesaj şi orice postare trebuie să implinească cele 3 nevoi ale omului : nevoia de Dumnezeu, nevoia de semnificaţie/sens/scop şi nevoia de relaţii. Binenţeles că la prima nevoie se includ toate componentele salvării, criza de identitate, rezolvarea profundă spirituală a omului şi anume - păcatul prin credinţa în Jertfa Mântuitorului Isus Christos de la Calvar.

Te poţi gândi aici dacă cunoşti astfel de oameni, sau te poţi auto-analiza dacă gândeşti printr-o astfel de perspectivă. Eu imi doresc sincer inaintea Lui să nu spun niciodată ceva tinerilor de la mine şi să nu fiu insoţit de Puterea şi Ajutorul Lui, şi să nu trăiesc bazat pe 'umanism'. Sunt oameni care doar ceea ce spun ei este important...ceea ce spun alţii nu. Doresc doar ei să fie auziţi, recunoscuţi, apreciaţi, răsplătiţi, aplaudaţi, recompensaţi, evidenţiaţi, ascultaţi, oameni ce caută mereu să aiba dreptate prin argumente, experienţe, cunoaştere. La ce folos dacă lipseşte Atitudinea Lui ? Dragostea Lui?

Dar acest lucru nu arată decât "măruntzenia si micimea lor".
Cei mai multi oameni determină ce este bine intr-unul din următoarele moduri greşite, prin:

-relativism- nu există standarde absolute , ale binelui, iubirii, adevărului, numai unele comparative sau relative, Totul se raportează la circumstanţe, cultură, perspectivaă standardele comunitătii, şi sistemele de gândire şi mentalitatea stricată şi păcătoasă a oamenilor. Fiecare işi inventează şi construieşte "adevărul lui".
-situaţionalism- Este bine ceea ce se potriveşte mai bine pentru situaţia respectivă
-pragmatism- Este bine ceea ce functioneaza mai bine" ( auzi des ..."eu mă consider un om pragmatic, sceptic" ) nu cred până nu văd evidenţe..probe..dovezi, argumente,semne....
-raţionalism- Este bine ceea ce este logic şi poate fi analizat mintal ( raţional)
-realism- Este bine ceea ce se conformează cel mai bine " realităţilor" lumii naturale din jurul nostru
-hedonism- Este Bine ceea ce aduce mai multa plăcere
- tradiţionalism- Este bine ceea ce se făcea in trecut
-umanism- Este bine ceea ce spun eu că este bine
( studiază Geneza 3:1-7 si Levitic 18:1-5)

TOATE Aceste abordări (in viaţă) - nu iau in considerare faptul că Dumnezeu Insuşi este singurul Standard Obiectiv real pentru a determina ce este bine ( sau rău).

Deci,este bine ceea ce Dumnezeu spune ca este Bine . Si unde putem afla asta?
Raspunsul este doar in Cuvântul Său!, nu in blogurile noastre, nu in inimile noastre, nu in sentimentele noastre intime postate pe toate paginile ( gânduri ce ar trebui să le faceţi publice doar Domnului sau iubitului vostru)..uneori intimitatea nu este pentru holbarea tuturor ochilor şi pentru toate gardurile. "Păstrezi" ce ai mai frumos pentru cel pentru care te păstrezi si pregăteşti.
Asta înseamna a îl onora pe El si pe el/ea.
Mie sincer dintre toate aceste perspective cea mai periculoasă mi se pare ultima UMANISMUL (centrarea pe sine, iubirea de sine, centrarea in jurul iubirii de sine, hrănirea propriului ego gigantic si nesătul, axis mundi, "buricul pământului").Şi astfel se ajunge de oamenii acţionează precum " mici dumnezei".
Ohh, dar ce fericit poţi fi trăind altfel,( când nu te dai tu drept "modelul" şi nu oferi răspunsuri ca fiind tu-"sistemul de referinţă" ci trăind diferit. Precum EL este Altfel si Diferit.

Ce fericit poţi fi când te aşezi sub autoritatea supremă şi suverană a lui Dumnezeu, inghemuit dulce sub Domnia Sfântă a lui Isus Christos, şi sub călăuzirea Duhului Sfânt alegând cu bucurie purtarea Lui de grijă.
Imi place ce am descoperit pe trezirespirituala recent.
Paul Washer spunea in mesajul său normal din punctul Lui Dumnezeu de vedere, dar "shokant" pentru carnea şi firea pământească imbâcsită de poftele lumii:
" Cum este posibil ca atâţia oameni astăzi să declare totuşi că s-au intâlnit cu Isus Hristos şi totuşi să nu rămână permanent marcaţi?" foarte buna intrebare.
James MacDonald inspirat de El , a spus frumos la fel:
DACĂ CREDINŢA TA NU TE SCHIMBĂ NICI NU TE-A MÂNTUIT.
(practic iniţial nici nu a avut loc o naştere din nou in mine sau in tine, drag suflet)- dacă nu ne lăsăm schimbaţi şi transformaţi de puterea transformatoare a lui Dumnezeu.
EL vrea să lucreze.
El poate să lucreze prin tine.
Intrebarea este ...Ii permiti?
Il lasi?
Cedezi ...gândurile tale pentru Gândurile Lui?
Cedezi siguranţa ta, argumentele tale pentru Căile si Sfaturile Lui?
Renunţi la dreptatea ta şi imbraci Inţelepciunea Sa?
Te dai la o parte în a primi laudele şi Ii faci loc Fiului Său Christos pentru a fi proslăvit ,inălţat şi glorificat prin viata ta?

A fi drept ( neprihănit) inseamnă să fii in acord sau in conformitate cu standardul sau perspectiva ( viziunea) lui Dumnezeu.
Păcat nu este ceea ce comitem in exterior. Pacatul comis- ci şi gândurile noastre necurate., bolnave, păgâne, străine de Dumnezeu. Privirile pătimaşe şi pofticioase.
27. Aţi auzit că s-a zis celor din vechime: Să nu preacurveşti.
28. Dar Eu vă spun că oricine se uită la o femeie, ca s-o poftească, a şi preacurvit cu ea in inima lui. Matei 5:27-28
Aceasta este Viziunea lui Dumnezeu, perspectiva Lui din Cuvântul Viu şi sfânt.
Cum vede El lucrurile?
Ce spune El, Cum gândeşte Domnul? Ce doreste El să ne transmită?
Această intrebare să o lansăm mereu in mintea şi inima noastră.
Ce părere are El despre acest subiect?, criză,problemă cotidiană de azi, cu ce se confrunta adolescenţii/tinerii,batrânii, o nevoie a lumii, problemă contemporană, pentru toate intrebăriile asupra vietii?

Si atunci vom sluji eficient si cu dragoste semenilor nostri.
Nu vom atrage atentia asupra noastra..ci vom atrage si directiona/ indica oamenii spre El.
Domnul puterii Transformatoare de vieţi.
Cel ce schimba si atinge destine prin Sângele Fiului Său scump Isus.
Mirele si Iubitul nostru Rege.

Glorie Ţie , Impărate.
Ne face plăcere să fim Guvernaţi de Tine in această lume.
oferindu-ne Viata, Hrana,Putere, Solutii prin Cuvantul Tau Sfant şi adevărat.

Rămâne-ţi indicatoare spre Isus.
In Slujba Lui,
Alexandru
“When men come before me in a pulpit and they tell me they want to share with me from their heart, the only thing I want to do is walk out the door. I’m SO TIRED of hearing from men’s hearts and hearing from their minds and hearing from their opinions! What I want is for someone to stand back and preach to me about Jesus Christ! (I want) someone to tell me ‘thus saith the Lord’ and not apologize and preach with the authority of God about the subject they’ve taken.”- Paul Washer

Marius Cruceru un "baptist orthodox"

Un articol ce merită să fie citit...Imi plac oamenii care sunt in stare să vadă ceva bun in ceilalţi oameni, inainte de a folosi stereotipuri sau prejudecăti.Viziunea unui ortodox asupra unui baptist.

Cristian BADILITA
"Cred ca ar trebui facuta, o data pentru totdeauna, distinctia intre ortodoxie, fara h, si orthodoxie, cu h, pentru a nu mai suprapune "dreapta credinta" peste o confesiune religioasa."
Spun aceasta nu pentru ca, Doamne fereste, vreau sa ma distantez de Biserica numita ortodoxa, ci pur si simplu pentru ca imi place sa respect sensul cuvintelor.

Intamplator sau nu, eu m-am nascut ortodox si incerc, pe cat se poate, cu ajutorul Scripturii si al Sfintilor, sa devin si un adevarat orthodox. Altii s-au nascut catolici, protestanti, baptisti. Chiar si asa ei pot intretine o legatura esentiala cu orthodoxia si voi incerca sa explic mai departe cum. Anul acesta, am organizat scoala de vara a Asociatiei romane de studii religioase (a nu se confunda sub nici o forma cu cenaclul "Oisteanu et comp".) la Universitatea baptista Emanuel din Oradea, impreuna cu reverendul Marius Cruceru. La el ma refer in primul rand atunci cand folosesc sintagma "baptist orthodox" si iata de ce. L-am cunoscut pe Marius Cruceru in anii facultatii, in 1990-1991. Petru Cretia mi-a telefonat sa-mi spuna ca exista un tanar filolog dornic sa citeasca Evanghelia dupa Luca in original. Asa am inceput sa ne intalnim o data sau de doua ori pe saptamana. Apoi, drumurile noastre s-au despartit, pentru a se reintalni o data cu lansarea proiectului Septuaginta. Marius Cruceru, numit pastor si profesor la Oradea, si-a pus timpul si pregatirea la dispozitia noastra, fara sa accepte sa fie platit. Regula baptista, mi-a marturisit, interzice rasplatirea unui efort legat de Sfanta Scriptura. Lui si unui student de la aceeasi Universitate li se datoreaza Cantarea Cantarilor din primul tom al volumului IV.

Dar specialitatea si pasiunea acestui pastor baptist raman Parintii Bisericii. Da, nu va mirati! Exista la noi, ortodocsii atotstiutori, un curent de opinie, as spune chiar un fel de teologumena, care-i declara pe "ereticii baptisti" (si nu doar pe baptisti) inamici ai Traditiei patristice. Imi pare rau ca trebuie sa contrazic aceasta sacra teologumena si sa spun ca unul dintre cei mai fini patrologi pe care ii avem la ora actuala este un... baptist. Lucru incomod in cadrul propriei sale confesiuni, cum singur recunoaste, dar perfect compatibil cu preceptele religioase ale acesteia. De altminteri, rev. Cruceru a lansat o dezbatere foarte aprinsa legata de pierderile cauzate de "uitarea Parintilor" in teologia baptista, in special, si protestanta, in general. Mai mult decat atat, el este autorul unei teze masive de doctorat despre Augustin, mai precis, despre utilizarea lexicului filozofico-teologic grecesc in tratatele din ultima perioada a vietii Hiponatului. Teza aceasta constituie un adevarat model de cercetare deopotriva filologica, filozofica si teologica, rezultat al unei indelungate ucenicii atat in tara, cat si in trei mari centre universitare din Anglia si America.

De altfel, ce m-a impresionat la aceasta editie a scolii de vara, a fost nivelul excelent de pregatire a participantilor baptisti. Aproape toti aveau deschise, in fata ochilor, editii ale Noului Testament in greaca, toti cunoasteau pe de rost capitole intregi din Sfanta Scriptura, toti stapaneau o limba straina moderna. Dar, dincolo de aceasta dotare intelectuala,
m-a cucerit credinta lor cinstita, dublata de nevoia intoarcerii la surse, la Cuvantul Domnului. Mi-am dat seama ca noi, ortodocsii, ne comportam uneori ca niste sectanti, in nici un caz ei, etichetati astfel din ignoranta sau resentiment.
Imi amintesc ca, la un moment dat, s-a infiripat o polemica in marginea unui fragment din Apostolul Pavel. Am stat o buna bucata de vreme, ca sa citim si sa traducem impreuna, cu fidelitate, textul grecesc pentru a o scoate la capat. Seminarul acela m-a invata mai mult decat orice discurs ecumenist: singurul temei al refacerii unitatii ecleziale este Cuvantul lui Dumnezeu, cu precadere Noul Testament. Iar instrumentul, buna credinta. Fara buna credinta, credinta simpla nu valoreaza cine stie ce. Avem atatea de invatat de la orthodocsii baptisti!

Sursa : Ziua

Care este teologia ta?