miercuri, 12 decembrie 2007

ISUS radical de diferit in dragoste












38 Aţi auzit că s-a zis: „Ochi pentru ochi, şi dinte pentru dinte.”

39 Dar Eu vă spun: Să nu vă împotriviţi celui ce vă face rău. Ci, oricui te loveşte peste obrazul drept, întoarce-i şi pe celalt.

40 Orişicui vrea să se judece cu tine, şi să-ţi ia haina, lasă-i şi cămaşa.

41 Dacă te sileşte cineva să mergi cu el o milă de loc, mergi cu el două.

42 Celui ce-ţi cere, dă-i; şi nu întoarce spatele celui ce vrea să se împrumute de la tine.

43 Aţi auzit că s-a zis: „Să iubeşti pe aproapele tău, şi să urăşti pe vrăjmaşul tău.”

44 Dar Eu vă spun: Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blastămă, faceţi bine celor ce vă urăsc, şi rugaţi-vă pentru cei ce vă asupresc şi vă prigonesc,

45 ca să fiţi fii ai Tatălui vostru care este în ceruri; căci El face să răsară soarele Său peste cei răi şi peste cei buni, şi dă ploaie peste cei drepţi şi peste cei nedrepţi.

46 Dacă iubiţi numai pe cei ce vă iubesc, ce răsplată mai aşteptaţi? Nu fac aşa şi vameşii?

47 Şi dacă îmbrăţişaţi cu dragoste numai pe fraţii voştri, ce lucru neobicinuit faceţi? Oare păgînii nu fac la fel?

48 Voi fiţi, deci, desăvârşiţi, după cum şi Tatăl vostru cel ceresc este desăvârşit.

Exista Dumnezeu







GENEZA 1:20

And God said, "Let the waters bring forth swarms of living creatures, and let birds fly above the earth across the dome of the sky."


Iluzia credintei vs incoerenta ateismului .

In Octombrie 2007, intr-una din salile Universitatii din Alabama (Alys Stephen Centre, Birmingham, SUA), in fata unui public numeros, a avut loc o confruntare extraordinara intre biologul ateist Richard Dawkins si matematicianul crestin John Lennox, ambii profesori la Oxford. Tematica confruntarii, desi initial parea a fi relatia dintre stiinta si religie, s-a dovedit a fi ciocnirea dintre viziunea crestina si cea naturalist-ateista asupra lumii. Intilnirea a suscitat un interes atit de mare, ecourile starnite in continuare sunt atit de largi, incat se creeaza impresia ca a fost vorba de a se decide in urma dialogului dintre cei doi raspunsul la celebra provocare a lui Malraux in privinta destinului secolului XXI si chiar al mileniului al III-lea: daca ele vor fi religioase sau nu vor fi deloc.

Cele sase teze dezbatute (din cartea lui Dawkins The God Delusion, 2006) sint urmatoarele:

Credinta este oarba, stiinta se bazeaza pe dovezi.

Stiinta sprijina o viziune ateista, iar nu una crestina.

Lumea nu a fost creata, pentru ca in acest caz nu am putea explica cine l-a creat pe Creator.

Credinta crestina este periculoasa pentru educatia umana (a copiilor).

Nu este nevoie de credinta in Dumnezeu pentru a fi o persoana morala.

Relatarile crestine despre persoana lui Hristos sint false, iar minunile nu sint posibile pentru ca violeaza legile naturii.

...disputa a carei anvergura, potrivit comentariilor celor care au efectuat inregistrarea, nu a mai fost atinsa in perioada care a trecut de la intalnirea lui J.K. Chesterton cu George Bernard Shaw (inceputul secolului XX) si pana astazi. Inchei prin a adauga impresia mea asupra disputei acestei opinii a comentatorilor: desi ambii parteneri s-au ridicat la un nivel care depaseste mult realitatea dialogala din sfera sublunara obisnuita, argumentarea complexa a lui John Lennox, in care umorul simpatetic a constituit o componenta plina de culoare, pare a indica nu numai incoerenta lui Richard Dawkins, in unele portiuni ale argumentarii sale, ci insasi incoerenta unei viziuni ateiste in general care fundamenteaza cercetarea stiintifica.

Care este teologia ta?