luni, 8 septembrie 2008

De vorba cu un barbat




















În primul rând aș dori să vorbesc despre un mic detaliu. Când zic ”bărbat” mă refer la un ”bărbat adevărat”. Lumea zice oricărui băiat ajuns la o anumită vârstă, ”bărbat”, ceea ce e fals. Gândește-te că acum vorbesc de un bărbat adevărat.

Săptămâna aceasta am fost binecuvântat s-o petrec în compania unui bărbat. Da, e un concept ciudat(bia știe). Ciudat pentru vremurile de acum. E căsătorit și e verișorul meu. Sunt mândru de el. Nu mi-am propus să încep să mă laud cu el, nici să-l laud în vreun fel. De fapt, am vrut să spun ce anume am învățat de la el. Știi, masculinitatea are nevoie tot de masculinitate, de aceea a avut o așa ”priză” la mine. Băiatul de mine învăța de la bărbatul de el. Ce anume a învațăt?

Hai să-ți zic. Ciulește urechile, sau mă rog, ochii, și învață de la mine. Învață pentru că va veni un moment când învățătura se va transforma în cunoaștere, iar dacă ești un Adam, o să se și aplice în viața ta, dacă vei lăsa să se întâmple lucrul acesta.

Am învățat că atunci când ești în prezența unui bărbat, se cunoaște, se vede și se simte. Umple atmosfera. Simți asta.

Am învățat că un bărbat poate munci de la 9 la 18 la serviciu, apoi de la 18 înainte poate lucra până la apus la casa pe care și-o construiește pentru familie. Seara poate pregăti un studiu despre nașterea din nou, pentru serviciul de duminică al bisericii. Și ce studiu! De fapt, asta durează până la 2 noaptea. A doua zi se poate trezi la 6 ca să mai tragă o fugă la locul unde își face casa, pentru a avea grijă de cele necesare acolo, ca apoi la 9 să reia cercul zilei. În toată această îngrămădeală poate arăta cea mai mare tandrețe și dragoste soției pe care o iubește cu viața lui.

Am învățat că un bărbat trebuie, atenție, trebuie! să iubească înțelepciunea și știința. Trebuie, imperativ, să cunoască și să fie în stare să răspundă și altora după înțelepciunea lor sau după nebunia lor, cu răbdare și tact. Nu contează că lucrezi 16 ore pe zi, și dormi 5 ore, cele 3 ore rămase sunt pentru studiu și părtașie cu Dumnezeu. Și ce cărți!

Am învățat că pentru a fi bărbat, ar cam trebui să fii în stare să îndeplinești toate aceste standarde, dacă situația o cere, și asta cu o dragoste nemăsurabilă.

Acum, nu mai un concept ciudat să petreci o săptămână cu un bărbat, e doar un concept de dorit, cu care nu mulți se pot lăuda, într-un mod atât de august, așa cum o fac eu.

În ”Tender Warrior” de Stu Weber (bia știe, din nou - Tandrețea luptătorului), autorul spune că un bărbat, un luptător tandru trebuie să fie rege, prieten, mentor și luptător.

Greu? Da.

Imposibil? Deloc!

Prin curtoazia lui Andrei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

You may leave a message.May God Bless you!

Care este teologia ta?

Powered By Blogger
Blogosfera Evanghelică