Prin curtoazia ziarului - Tribuna Sibiu
* Ortodocşi, reformaţi, evanghelici, romano-catolici, greco-catolici şi baptişti s-au reunit vineri seara într-un marş interconfesional menit să rememoreze drumul parcurs de Iisus Hristos de la casa lui Pilat din Pont până la mormânt* Dincolo de data la care sărbătoresc Paştile şi de confesiunea căruia îi aparţin, participanţii au avut un singur nume: creştini*
Aproximativ două sute de tineri, de diferite confesiuni, au ales să marcheze împreună apropierea sărbătorilor de Paşti, aşa că vineri seara s-au reunit într-un marş interconfesional devenit tradiţie şi pentru Sibiu. Pentru unii era prima săptămână din postul premergător sărbătorii Sfintelor Paşti, pentru alţii era penultima săptămână de post, dar toţi s-au reunit sub cuvintele Evangheliei după Marcu.
Rugăciuni în şase biserici
În acest an, marşul interconfesional al Căii Crucii a început la Biserica Baptistă Betania şi s-a sfârşit la Catedrala Ortodoxă, tinerii creştini poposind la Biserica Greco-Catolică ?Sf. Ursula", la Biserica Romano-Catolică, la Biserica Evanghelică Luterană şi la cea Reformată. Fiecare biserică a fost un spaţiu de rememorare a patimilor Mântuitorului, aşa că meditaţiile şi rugăciunile au fost axate pe următoarele momente: judecarea lui Iisus, batjocorirea, crucificarea Domnului, Iisus pe cruce, moartea Sa şi luarea de pe cruce a trupului Domnului.
Marşul s-a desfăşurat sub genericul ?Hristos, o prezenţă sigură, într-o lume nesigură".
Crucea Adunării Ecumenice Europene
De la o biserică la alta, tinerii şi mai puţin tineri au străbătut oraşul intonând imnuri creştine.
Drumul le-a fost luminat de candele şi lumânări, reprezentînd simbolic Lumina divină. Crucea care a deschis procesiunea a fost cea utilizată anul trecut la cea de-a treia Adunare Ecumenică Europeană, găzduită de Sibiu.
E o Cale a Crucii şi ducem crucea care a fost anul trecut la Adunarea Ecumenică. E simbolul pe care vrem să-l păstrăm la Sibiu, ne-a declarat Killian Dörr, primpreot evanghelic al Sibiului.
În Sibiu, marcarea Căii Crucii, în formă interconfesională, a apărut cu mai puţin de un deceniu în urmă. La început a reunit bisericile istorice. (acum si pe cele baptiste).
După Edictul de la Milano (313), nenumăraţi creştini au ţinut să fie în Ierusalim, în fiecare an, în Săptămâna Patimilor lui Hristos şi să refacă drumul pe care Acesta l-a parcurs în zilele de dinaintea morţii Sale. Franciscanii au imaginat şi au răspândit, în secolele XIV şi XV, devoţiunea Căii Crucii. Ei conduceau în Ierusalim exerciţiile spirituale ale pelerinilor, pe Via Dolorosa, si tot ei au avut ideea de a adapta această formă de meditaţie asupra Patimilor, cadrului obişnuit al majorităţii credincioşilor. Astfel ei au aranjat, în aer liber sau în biserici, serii de evocări ce marcau patimile lui Hristos. În prezent, Calea Crucii este o ocazie pentru creştini de diferite confesiuni să celebreze ceea ce pe toţi îi uneşte. (Sursa: www.greco.catolic.ro)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
You may leave a message.May God Bless you!