sâmbătă, 4 iulie 2015

Recomandări din blogosferă (3)


In ultima perioadă Teofil Gavril a scris pe tema Duhului Sfânt câteva articole pertinente și folositoare. Doresc să vă provoc să le citiți și voi.

Inlocuitori pentru Duhul Sfânt- Muzica

........"Momentele de închinare devin uneori adevărate ”beții spirituale”. Oamenii sunt în transă la anumite cântări, unii aproape de orgasm spiritual. Se caută senzații intense și plăcute. Se urmărește găsirea acelor stări intense de spiritualitate, ceva ce caută religiile care pun omul în centru și nu pe Hristos, ceva gen yoga, unde cel mai important e să simți plăcere până la urmă. În cazul acesta muzica este un înlocuitor super. Merg oamenii la biserică și cei de la ”laudă și închinare” le oferă momente de relaxare totală, momente de plăcere intensă. Când ies din biserică se simt, cum altcumva decât, ”extraordinar” crezând că Duhul Sfânt e cel ce le-a dat senzația.
E la modă să închizi ochii și să ridici mâinile, căutând febril senzația prin colțurile minții, căutând acel ”g-spot” spiritual și dacă ”echipa de laudă și închinare” se știe cu meseria, nici nu mai e nevoie de predică, plăcerea e garantată și omul poate ieși pe hol în timpul predicii , că oricum a atins plăcerea spirituală. Se caută înlocuitor pentru Duhul Sfânt și muzica e unul bun și acceptat. Nu? Ce e rău în muzica de închinare? Ce dacă repetă ca la incantații acel dute-vino halucinant, ritmic și senzitiv? Ce dacă ritmul sau melodia sunt împrumutate de la muzica demonică? Ce dacă sună mai degrabă a melodie pe care dansează cadânele? Dacă e spre slava Domnului, hai să ne bucurăm, că ne dă senzații plăcute.
Avem impresia că, dacă ne simțim bine la biserică e de la Duhul Sfânt. Dar impresia asta, poate fi falsă în cele mai multe cazuri. Nu găsim în Scripturi că Duhul Sfânt se angajează sau e trimis să ne ofere plăcere. Zac Poonen spunea într-un mesaj de acum câțiva ani, că unii folosesc biserica și muzica de acolo ca pe un bar. Se duc să își ”înece amarul” care îl au acasă sau în viață, se simt tare bine acolo, ”în prezența Duhului”, iar când se întorc acasă zbiară, țipă, se poartă urât cu cei dragi, consumă substanțe sau imagini, etc. Asta nu e lucrarea Duhului Sfânt, dacă ar fi, s-ar menține, pentru că El ne locuiește nu e doar la biserică.
Oare nu a ajuns muzica din biserici un înlocuitor al Duhului Sfânt pentru mulți? Ritm, bas, perfecțiune, lumini specifice din ce în ce mai des, repetiție obsedantă, apel la deconectare, urcare pe culmi. Cam seamănă cu acte sexuale, deși comparația s-ar putea să deranjeze pe mulți. Ce căutăm în închinarea de la biserică? Plăcerea noastră? Senzația noastră? Înlocuitori pentru ceva? Cine e beneficiarul închinării? Noi?".........
Citeste restul articolului aici.
Inlocuitori pentru Duhul Sfânt - Banii
"Banul a devenit azi în biserici și în inimile multor oameni cel mai căutat și râvnit element spiritual. Multe lucruri au fost setate sau schimbate ca să se potrivească acestui înlocuitor. În cele mai multe biserici, oamenii plini de Duh au fost înlocuiți din forurile de decizie, cu oamenii plini de bani. Regula de aur e valabilă și în biserici ”cine are aurul face regula”. Așa se face că deciziile duhovnicești, cele ce țin de viață spirituală, le iau oamenii cu bani nu cei cu Duh. În consecință, multe, cele mai multe biserici se conduc după principiile profitabilității, nu după cele ale slujirii. Biserica devenind o afacere, o firmă, o organizație în cel mai bun caz, închizându-se imediat ce nu mai este profitabilă. Nu am nimic cu oamenii cu bani, Dumnezeu îngăduie unora să poată administra bani, dar nu toți cei cu bani, sau mai bine zis, puțini din  cei cu bani pot administra obiectiv interesele unei biserici, fără a uza de potența lor financiară.
După asta, slujirea păstorului, preotului sau predicatorilor se face tot pe bani. Numai puțin să priviți pe internet și realizați cam ce sume se învârt. E adevărat că e criticată doar biserica ortodoxă pentru că, fiind majoritari, învârt sumele cele mai mari. Dar nici celelalte biserici nu sunt departe. Oamenii, slujitorii, se simt îndreptățiți să lucreze pe sume mari de bani și au pretenția să fi numiți tot slujitorii Domnului. Așa se face că se iau oameni simpli din slujire, sunt trimiși la teologie și nu mai vin înapoi decât dacă e profitabil. Banul fiind cel care dictează unde să slujească și dacă să slujească, Duhul Sfânt va trebui să se conformeze.
Banii din afară sunt iar o mare capcană. Ei dictează în multe cazuri ce să se predice și care să fie strategia. Românii neoprotestanți, adesea au primit cu mare bucurie, ca din partea Domnului, ”bani din afară” și au ”slujit pe bani” ducând mari comunități de oameni în direcțiile dorite de ”sponsor”. Ascultare de Duhul Sfânt? Nicidecum, mai degrabă ascultare de bani. Când am refuzat o sponsorizare pentru slujire, am fost considerat ciudat, că se obținuse cu mare greutate, dar am liniște și cel mai mare câștig, am șanse mai mare să mă las călăuzit de Duhul Sfânt."
Partea a II-a "Din cauza banilor ne-am blocat ca slujitori, nu mai mergem, nu mai colindăm, suntem legați de case, de afaceri, de slujbe.".
Citeste integral aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

You may leave a message.May God Bless you!

Care este teologia ta?